Thursday, November 13, 2008

surat dari syaitan untuk mu

Aku melihatmu kemarin, saat engkau memulai harianmu.
Kau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu, bahkan kemudian kau juga tidak mengucapkn "bismillah" sebelum memulai santapanmu, bahkan kemudian, kau juga tidak sempat mengerjakan solat isha' sebelum berangkat ke tempat tidurmu.
Kau benar-benar orang yang bersyukur, aku amat menyukainya....
Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu.
Hai bodoh!!!!!Kau milikku!!!
Ingat kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama,
dan aku masih belum bisa benar-benar mencintaimu... Malah aku masih membencimu, kerana aku benci allah..
Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada allah. Dia sudah mencampakkan aku dari syurga, dan aku akan tetap akan memanafaatkanmu sepanjang masa untuk membalaskannya..

kau lihat... ALLAH MENYAYANGIMU dan dia masih memiliki rencana-rencana untukmu dihari depan.. Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku, dan aku akan membuatkan kehidupanmu seperti neraka..Sehingga kita bisa bersama untuk kali keduanya, dan ini akan menyakiti hati ALLAH
aku benar-benar berterima kasih padamu, kerana aku sudah menunjukkan kepada NYA siapa yg menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa-masa yang kita jalani..
kita menonton film "blue"bersama, berzina bersama, berpoya-poya, tidak menghargai masjid, mengumpat, malah kau sanggup menyakiti hati ibu bapamu kerana mengikut kehendakku, kau juga sanggup minum air kencingku... Betapa gembiranya kita bersama...

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan semua itu begitu saja kan?
Ayuhlah...Hai bodoh, kita terbakar bersama selamanya.
Aku masih miliki rencana-rencana hangat untuk kita.. Ini merupakan surat penghargaanku untukmu.. Aku ingin mengucapkan "TERIMA KASIH" kerana sudah mengizinkan aku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu..
Kau memang sangat mudah diperbodohkan, aku mentertawakanmu melihatnya...
Saat kau tergoda berbuat dosa kau menghadiahkan tawa kepadaku. Dosa sudah mewarnai hidupmu..
Kini kau sudah tua dan sekarang aku perlu darah muda. Aku tak perlu mengajarmu lagi kerna kau sudah arif..
Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan anak-anak muda bagaimana berbuat dosa.
Terlalu mudah bagimu, kau cuma perlu berpoya-poya, berdisco sampai siang, memfitnah, bergaul lelaki perempuan tanpa batasan, seks bebas, tak perlu menghormati orang tuamu, suamimu? istrimu? Persetankan semuanya dan hiduplah seangkuh mungkin dimuka bumi ini..
Lakukan semua ini didepan anak-anak kecik dan mereka akan menirunya..
Begitulah anak-anak....
Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang. Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk
mengajakmu berbuat dosa lagi..
Jika kau cukup cerdas, kau akan "LARI BERSEMBUNYI" dan bertaubat atas segala dosa-dosamu.. Dan hidup untuk ALLAH dengan sisa-sisa umurmu yang sedikit itu..

Memperingatkan orang bukan tabiatku,
tapi diusiamu yg semakin hari semakin tua, dan kau tetap masih melakukan kemungkaran, sepertinya agak aneh.
Jangan salah sangka, aku masih tetap MEMBENCIMU..
Hanya saja kau "HARUS" menjadi orang tolol lagi bangang yang lebih baik dimata ALLAH.

p/s..jika kau benar-benar menyayangiku, kau tak akan mendedahkan surat ini kepada sesiapapun.




p.s. sama2 la renungkn apa yang tersirat...aku pun bukannya baik sangat tapi x salah rasanya kita saling ingat memperingati untuk kebaikkn. mudah2an ada la jugak memberi manafaat kpd yg lain, insa'allah..




No comments:

Post a Comment