Tuesday, November 11, 2008

2nd Post

aku xtau apa nk buat hari ni,asyik duk edit&touch-up gmbr2 yg aku ambik je..letih dh mata ni,gmbr aku tngok xcantik2 jugak...hampehh..bnyk lg yg aku kna belajar mcm mana nk jd photographer..(xpe,aku sanggup walaupun mkn masa betahun2).tngok gmbr tu semua pun dh sama je yg touch-up dgn yg blum touch-up..gmbr kat bwh ni sample gmbr yg aku amek..kalu ada sapa2 yg berminat nk aku jd korang punya photographer,aku sudi je..jgn malu2 bg la tau..x kesah apa2 event..harga murah2 je aku caj,apa2 hal bleh runding..sila2..jgn malu2..


gambar bunga apa ntah yg aku amek kat depan rumah je..


nk cerita skit pasal tmpt aku cari mkn ni..orner melayu,pekerja bleh dikatakn semuanya bumiputera cuma ada 2 org je india(cleaner)..kalu aku cerita kat korang mesti korang kata bestnya keje mcm aku ni(mmg best pd 1 side,tp side lagi 1 xbest pun ya)..mcm ni cerita dia,cerita part yg best dulu..company ni bleh dikatakn tiap2 tahun wat company trip,yg bestnya trip nk kemana pekerja bleh cadangkn..siap bawak kaum kerabat lagi..(family la)mcm baru2 ni trip ke bandung sbb semua nk ke bandung...nth hape2 nth,padahal de pilihan ke beijing jugak..aku je nk p beijing yg lain nk p bandung...apa la yg best sngt kat bandung tu aku pun xtau la sampaikn smua org nk p bandung.yg pempuan mcm biasa bg alasan nk p shoping katanya barang2 murah kat sana..yg lelaki lak mls nk betekak,jd ikut je la..sudahnya aku pilih x nk join sama..lagipun bini aku mengandung 7 bulan la time tu,xkn nk tinggalkn dia lak...kesian kat dia..sbbkn aku x join trip aku kena keje padahal org lain p bercuti...(ni cerita side xbestnya la pulak)..punya la aku menyumpah,apa salahnya bg aku cuti walaupun aku x ikut company trip ke bandung..bleh la aku berehat kat rmh..tuhan saje je la yg tau mcm mana aku rasa...alasan sbb aku kena keje jugak nk tau apa??alasan dia tiket dh booking,company dh rugi sbb aku x p..mcm haram je...de ke patut ckp mcm tu...buat aku mcm hape ke lagi,padahal aku betungkus lumus demi company siap p china selepas beberapa hari aku kawin...(paling kurang ingt la semua tu)nk kata tiket beribu x jugak,berapa sen sngt,naik air asial je...sebut betul2..AIR ASIAL...(ada cerita disebalik nama tu,lain kali la aku cerita).de 1 pempuan tu sebok bekeras nk bwk jugak laki dia masa 1st meeting psl company trip...alasan dia pe tau...mcm haram alasan dia,de ke alasan dia laki dia nk ikut jugak sbb bila company laki dia buat family day dia ikut...(sunway lagoon je)..itu alasan dia..mmg aku xpuas hati,tp sbb bos dh syg sngt kat dia xpe la...bwk la laki dia jugak..korang nmpk x d good side & d bad side?aku yg besusah pyh keje utk company diketepikn semata2 alasan bodoh nk mampos(tiket),tp bleh plak dia(company)bawak laki minah tu...apa sumbangan mamat tu kat company?ade ke?mcm la aku xtau...mmg cinabeng btl la...cina ais jugak..apa2 je la...mls nk ckp pe,ckp bnyk2 pun xguna...aku jugak yg sakit hati seniri...xpe la...dh rezki dia,pada aku senang je,dh ini ketentuan ILAHI kpd aku,aku trima je la...(menyumpah jugak dlm hati,maafkn aku ya ALLAH)..

No comments:

Post a Comment