Friday, November 14, 2008

Buying a car is the most stupid thing to do

Dia ada 16 biji kereta. Tapi dia suka ke sana ke mari dengan kereta Honda Accord lama dia je. Ada nostalgia katanya. Yang mata bulat, yang besar-besar dia simpan di hotel. Dia pakai bila perlu je macam semalam.

“Bagi la saya simpan satu, hehe..”

“Eh, kamu hari tu tak tahu ye saya ada jual kereta-kereta saya? Saya jual je berapa-berapa.”

“Tak beritahu mana saya tahu.”

“Alah, takpe. Yang penting untuk kamu sekarang savings. Pedulikan apa orang lain nak kata. Lagi berasap-asap kereta buruk kamu, lagi saya suka. Sekarang masa untuk savings. Biarlah orang lain kutuk kamu pakai kereta buruk pun. Diorang bukan tahu apa kamu buat.”

Dia pun tahu, “Buying a car is the most stupid thing to do.”

Millionaire yang sorang tu pun cakap macam begitu. Super Millionaire macam dia pun cakap benda yang sama. Orang yang belum millionaire je yang terus nak beli kereta baru lepas 3 bulan kerja.


p.s. Kenapa orang sangat-sangat kaya ni ada berbelas-belas biji kereta? hehe …

No comments:

Post a Comment