Wednesday, November 12, 2008

mereka yg menyahut seruan.......

mcm biasa setiap pg aku mesti akan lalu Jln Ampang,(hntr org rmh aku p keje kat Megan Avenue)dh kira mcm dh hafal sngt la keadaan Jln Ampang tu..kat mana ada lobang,kat mana slalu sangkut trafic light dll...setiap kali aku sampai persimpangan Jln Ampang dgn Jln Tun Razak,(dkt Ampang Park tu) biasanya dlm kul 7.35am-7.50am aku selalu terserempak dgn geng basikal ni...slalu diaorang ni ramai dlm bebelas org jugak la kalu x slh,hari ni 4 je yg aku terserempak(x kesah la tu)..apa yg menariknya diaorg smua ni bkn rakyat tempatan..ULANG SEBUT...BUKAN RAKYAT TEMPATAN yg bekerja sebagai buruh binaan dkt area situ..apa yg aku nk ckp kat sini ialah kaedah pengangkutan yg diaorg guna..BASIKAL..hari ni tergerak aku nk snap gmbr diaorg tempek kat sini..dlm kereta aku becakap sorang2,kn bagus kalu rakyat Malaysia pun ada sikap mcm tu..p keje naik basikal je,mcm kat Jepun..belanja jimat,jln x jem,bleh kurangkn kemalangan maut(x kn jatuh basikal biasa2 pun bleh mati kot),sehatkn bdn(xpyh nk p gym kuruskn bdn)dan bnyk lagi la..aku ingt lagi 1 masa dulu kerajaan tempatan duk pk kaedah mcm mana nk kurangkn jem kat ibukota ni..jd p keje berbasikal salah 1 drnya la..xde pun org malaysia yg sahut saranan tu..Kenapa eekk???sama2 la pk,tmbh dlm keadaan ekonomi yg xmenentu skrng ni.

mengesat keringat sambil tunggu lampu hijau

No comments:

Post a Comment