Tuesday, February 17, 2009

Blues sekejap

aku rasa semua orang ada hobi.. ada ke orang yg xde hobi? seumur hidup aku, aku xde la pernah jumpa lagi orang yg xde hobi.. paling tidak de yg jdkn tido sebagai hobi. tp bila pk2 balik ade ke patut jdkn tido sebagai hobi? patut ke? pd aku la, mcm x patut je.. ada la alasan aku tersendiri kenapa aku ckp x patut jdkn tido sebagai hobi korang.. mls nk cerita kat sini skrng sbb nanti dh melalut nth kemana pulak.

ok, aku nk ckp psl 1 hobi aku suatu masa dulu.. hobi yg selalu mengambil tmpt bila aku ada kelapangan dan jugak bila suasana "blues" dtg melanda. korang sebut betul2 bukan "layan blue" tp "layan blues",ok.. korang tau ke "layan blues" tu apa? "layan blues" bukan la layan music blues ke apa ke... tapi 1 suasana dimana kita akan melayan perasaan, xkira la perasaan bosan ke, benci ke, marah ke, syahdu ke.. apa2 je la asalkn ade kena mengena dgn perasaan.. tu la maksud "layan blues". korang paham ke x? kalu xphm buat2 paham sudah la.

aku sebenarnya suka melukis bila perasaan "blues" tu melanda.. tp skrng ni aku dh x melukis dh, nth la kenapa.. mood melukis dh xde kot, xpun mungkin sbb "kepala otak" sentimental tu dh diganti dgn "kepala otak" hard rock kot.. agak2nya la. bnyk jugak yg aku dh lukis walaupun aku ni sememangnya xpandai melukis. tp skrng cuma tinggal beberapa keping je lukisan yg masih aku simpan.. selebihnya aku bg kat kwn2 yg beminat.


Ni la antara koleksi yg masih aku simpan. nth la knapa aku lebih berminat lukis potret "kaum hawa". mungkin sbb aku ni "kaum adam" kot.. jd normal la kalu "adam" tertarik dgn "hawa". memang indah betul ciptaan YANG MAHA ESA.. sbnrnya bila aku nk melukis, aku kena tunggu perasaan aku sampai jd "bergelora" dulu.. time tu semangat berkobar2, mmg best betul "layan blues" time tu. cepat je lukisan tu siap 2-3 hari je dh siap. tapi skrng aku hairan la kenapa aku dh x beminat nk melukis dh, sampai skrng ada 1 lukisan yg masih x siap2 lagi.. dh hampir 5-6 tahun lukisan tu terbengkalai.. tapi xpe, AIMAN xkesah..... (apa kena mengena lak iklan AIMAN xkesah dgn aku ni..) nth hape2 nth.. caw cin caw..

1 comment: